Find out who’s behind the clothes you buy

În ultima perioadă s-a dezbătut destul de mult în online faptul că brandurile mari de haine, gen H&M, Zara & Co, au fabrici în țări subdezvoltate, unde oamenii muncesc în condiții pe care puțini ni le-am putea imagina. Nu o dată au apărut dezbateri legate de drepturile omului în aceste țări și despre copii care muncesc.

10535769_931507170205087_3779725934830641152_o

Organizația Internațională a muncii estimează că din cele 260 milioane de copii angajați în întreaga lume, aproximativ 170 milioane – 11% din populația globului – sunt implicați în așa-numita child labour și cel puțin 6 milioane sunt forțați să muncească.

Conform UN child labour este acea muncă pentru care copilul este fie prea mic (muncește când este sub vârsta legală), sau natura muncii este consideradă nepotrivită copiilor.” (Sursa)

Child labour textile manufacturing

Harta cu țările în care copiii muncesc pentru industria textilă (Sursa)

Campania CEPIA Human Rights

Agenția braziliană de publicitate Africa a creat pentru organizația non-guvernamentală CEPIA Human Rights o campanie publicitară de conștientizare asupra copiilor care muncesc în industria textilă.  Elementele vizuale ale campaniei au mesaj puternic, prezentând close-up-uri cu țesături frumoase, din spatele cărora ne privesc ochi de copii.

10985441_931507096871761_7478830443838197287_o

 

11128103_931507126871758_5352087169202737993_o

By Raluca.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *