Vrei corp de vedetă? Antrenamentul pe tocuri!

Merg la sală pentru că îmi place și pentru că simt nevoia. Mă plictisesc aparatele și de aceea merg la ședințe de aerobic, pilates și tot ce presupune o persoană care timp de o oră îți spune ce să faci pentru ca la final să fii ruptă de oboseală și mândră că ai făcut încă un pas spre corpul mult dorit.

După o astfel de ședință, eram în vestiar și îmi împachetam lucrurile când au intrat fetele să se schimbe pentru următorul curs. Toate aveau prosopul obligatoriu, unele aveau sticluțe cu apă și, wow, toate aveau pantofi cu toc minunați la ele…hmm, nici una nu a venit în balerini?! Dar stai, își iau pantofii cu ele în sală!? E o chestie strict interzisă la sala la care merg eu și totuși toate aveau pantofi cu toc! Întreb în stânga și în dreapta și spre surprinderea mea aflu că urma un antrenament numit Stiletto. La acest antrenament renunți la clasicii pantofi sport și vii echipată cu pantofi cu toc! Durează puțin până te obișnuiești cu imaginea asta:

Intrigată de acest tip de antrenament am hotărât sa fac un pic de cercetare. Se pare că acest antrenament e foarte popular în SUA și este la modă printre vedete precum J.Lo și Beyoncé, care au nevoie de mobilitate maximă pe tocuri. La noi a apărut recent și a strâns repede admiratoare, pentru că toate femeile vor să fie grațioase pe tocuri și să aibe pe lângă asta și un corp trăsnet. În aceste condiții e greu să refuzi un antrenament care le rezolvă pe amândouă. Pentru a mă lămuri mai bine, i-am cerut lui Simo, antrenorul sălii, unele detalii:

Cum ai hotărât să introduci acest tip de antrenament?

Imi place să le surprind pe fete cu antrenamente inedite  care să le facă să vină cu drag la sală. De data asta vroiam ceva nou, ceva ce nu mai încercaseră  până acum, un antrenament de vară care să fie distractiv și solicitant în același timp… Și cum în momentul în care te gandești la vară, te gandești la soare, sandale, senzualitate și picioare, mi s-a părut cea mai bună alegere!

Care sunt avantajele antrenamentului?

Stiletto este un antrenament pentru persoanele care vor să învețe să danseze, să se antreneze și să fie senzuale pe tocuri. În momentul în care ne antrenam pe tocuri, călcâiele sunt puțin ridicate, centrul de greutate se modifică, iar mușchii lucrează mai intens. Toate acestea fac ca picioarele să fie mai tonifiate, fundul mai bombat și coapsele mai suple. Mai mult, tocurile de 5cm poziționează corpul feminin în postura ideală pentru stimularea mușchilor pelvieni, lucru benefic se pare pentru o viață sexuală mai activă și mai sănătoasă și o naștere mai ușoară. Așa că dacă vrei să te bucuri de beneficiile exercițiilor Kegel, cel mai simplu lucru este să porți tocuri de 5 cm, deoarece îți vei contracta mușchii spontan.

Când ne gândim la tocuri, le asociăm cu o poziție a piciorului care nu e naturală, dar scoate în evidență picioarele și le alungește. E sănătos să faci exerciții pe tocuri?

Depinde de mărimea tocurilor… Un studiu desfășurat sub conducerea doctorului Maria Cerruto, specialist în urologie, demonstrează faptul că pantofii cu tocuri de 5cm oferă o postură la fel de sănătoasă ca și pantofii fără toc, spre deosebire de pantofii cu tocuri mai înalte care într-adevăr au un impact negativ asupra sănătații femeilor. Ba mai mult, echipa de medici recomandă cu tărie portul regulat al pantofilor cu toc de 5cm declarând că, pe langă beneficiile pentru mușchii pelvieni, femeile vor experimenta mai puține dureri de spate, de șolduri sau de gât, că se vor simți mai atrăgătoare și că vor fi protejate de afecțiuni precum osteoartrita sau boli ale sistemului osos cauzate de portul tocurilor înalte.

Între ce mărimi trebuie să fie tocurile?

Pentru eficiența antrenamentului tocurile trebuie să aibe minim 3 cm. Limita maximă ramane la latitudinea fiecăreia (sănătos e maxim 5 cm).

Ar trebui să aducem pantofi care nu ne sunt la suflet la antrenament? Se pot distruge pantofii?

Stiletto Workout combină pași de dans cu mișcări ușoare de aerobic, motiv pentru care, daca lucrăm corect și cu atenție, atât pantofii cât și picioarele sunt în deplină siguranță.

Există riscuri de entorse sau alte accidentări în timpul antrenamentului?

Antrenamentul începe intotdeauna cu o încălzire generală, ce include exerciții care vor permite organismului să se acomodeze cu efortul depus în timpul orei. In același timp, aceste exerciții elimină probabilitatea apariției accidentelor. De asemenea, este indicat ca pentru  primele antrenamente să alegem tocuri mai mici, iar pe măsură ce avansăm vom crește treptat înălțimea acestora.

În cât timp se văd rezultate?

Eficiența antrenamentului depinde atât de înălțimea și grosimea tocului, cât și de constanța și determinarea cursantei. Primele rezultate apar după prima lună de antrenament, când vom constata că suntem mult mai relaxate pe tocuri, că efectuăm din ce în ce mai corect și mai sensual toate mișcările. Adevarata schimbare apare însă abia dupa 3 luni de antrenament.

Deși toate fetele au intrat fresh în sală am fost impresionată că la sfârșit chiar au arătat ca după un antrenament foarte solicitant. Voi ați încercat un astfel de antrenament? Dacă da, cum vi s-a parut? Dacă nu, ati vrea să mergeți?

 

 

 

Poze: sala SXP, cartierul Gheorgheni.

 

Alina

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *